Select your language

Wardina Aisyah

Tajuk
Suami Tuan Puteri

Penerbit
Kajang, Selangor: ANAASA PUBLICATION, 2017

 

 

Sinopsis

“Bonda… I present to you, Ihraz Zahin, my boyfriend..”

Ya Allah, aku? Ihraz Zahin terkaku saat mendengar ayat itu dari bibir si tuan puteri. Mata membulat. Darah sudah lama terhenti saat ayat tadi ternoktah. Wajah Eshal Rania dipandang tak berkelip. Tak guna punya tuan puteri. Siapa boyfriend kau?

“Awak dah gila ke? Saya tak nak kahwin dengan awak!” –Ihraz Zahin

“Excuse me?! You ingat I ni kemaruk sangat ke nak kahwin dengan lelaki macam you? Hu… Please!”-Eshal Rania

Kerana terlajak kata, Eshal Rania sudah tidak boleh menoleh lagi. Membohongi bonda hanya kerana tidak menyenangi Syed Ameer XXX. Akhirnya, dengan restu ayahhandanya, tuan puteri sah menjadi isteri kepada pemandu keluarganya. Ihraz Zahin dengan rasminya menjadi pemilik hati Eshal Rania.

Tuan Puteri vs driver?

Sejak dari itu, bermulalah kisah dongeng Eshal Rania. Kononnya mampu mengekalkan ego sang puteri. Dia diva! Dia mementingkan segalanya. Malah, hanya orang yang setaraf sahaja boleh mendampinginya.

Namun bagi Zahin, kekayaan bukan ukuran. Walaupun dia beristerikan si tuan puteri, tapi dia tetap seorang raja. Rumah flat kepunyaannya kini menjadi rumah mereka berdua. Apa sahaja yang ada di situ, Eshal Rania perlu hormati. Mati kutu! Itulah yang terjadi pada Eshal Rania.

“Habis tu… Bilik you pulak kat mana?” –Eshal Rania

“Kat bilik awak tu la.”-Ihraz Zahin

 

Pautan ke OPAC

 

Koleksi Penyerahsimpanan Negeri

Ulasan Buku

Arkib

Pengarang Tempatan Kami

Mutiara Kata

"Jangan membaca sampai koma, tetapi bacalah sampai titik."

Waktu Operasi Ibu Pejabat

Tutup Pada Cuti Umum, Kecuali Perpustakaan Tanjung Aru

088-214828, 231623 Faks: 088-270151
hq.ssl@sabah.gov.my
Jalan Tasik, Off Jalan Maktab Gaya, Locked Bag 2023, 88300 Luyang, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia.