A- A A+

Wardina Aisyah

Title
Suami Tuan Puteri

Publisher
Kajang, Selangor: ANAASA PUBLICATION, 2017

 

 

Synopsis

“Bonda… I present to you, Ihraz Zahin, my boyfriend..”

Ya Allah, aku? Ihraz Zahin terkaku saat mendengar ayat itu dari bibir si tuan puteri. Mata membulat. Darah sudah lama terhenti saat ayat tadi ternoktah. Wajah Eshal Rania dipandang tak berkelip. Tak guna punya tuan puteri. Siapa boyfriend kau?

“Awak dah gila ke? Saya tak nak kahwin dengan awak!” –Ihraz Zahin

“Excuse me?! You ingat I ni kemaruk sangat ke nak kahwin dengan lelaki macam you? Hu… Please!”-Eshal Rania

Kerana terlajak kata, Eshal Rania sudah tidak boleh menoleh lagi. Membohongi bonda hanya kerana tidak menyenangi Syed Ameer XXX. Akhirnya, dengan restu ayahhandanya, tuan puteri sah menjadi isteri kepada pemandu keluarganya. Ihraz Zahin dengan rasminya menjadi pemilik hati Eshal Rania.

Tuan Puteri vs driver?

Sejak dari itu, bermulalah kisah dongeng Eshal Rania. Kononnya mampu mengekalkan ego sang puteri. Dia diva! Dia mementingkan segalanya. Malah, hanya orang yang setaraf sahaja boleh mendampinginya.

Namun bagi Zahin, kekayaan bukan ukuran. Walaupun dia beristerikan si tuan puteri, tapi dia tetap seorang raja. Rumah flat kepunyaannya kini menjadi rumah mereka berdua. Apa sahaja yang ada di situ, Eshal Rania perlu hormati. Mati kutu! Itulah yang terjadi pada Eshal Rania.

“Habis tu… Bilik you pulak kat mana?” –Eshal Rania

“Kat bilik awak tu la.”-Ihraz Zahin

 

Link to OPAC

 

State Depository Collection

Your opinion of our new website?

Headquarters Opening Hours

Closed on Public Holidays, Except for Tanjung Aru Branch Library

088-214828, 231623 Fax: 088-270151
hq.ssl@sabah.gov.my
Jalan Tasik, Off Jalan Maktab Gaya, Locked Bag 2023, 88300 Luyang, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia.